Απεικόνιση
αθλήματος των Διοκλείων αγώνων από Μεγαρικό αγγείο.
Τα Διοκλεία, ήταν ένας ετήσιος αθλητικός διαγωνισμός αγοριών που πραγματοποιούταν στην αρχαία πόλη των Μεγάρων προς τιμή του ήρωα Διοκλή. Ο William Smith έγραψε ένα λεξικό των ελληνικών και ρωμαϊκών αρχαίων αγωνισμάτων(1882), κι οπού εκεί δίνει μια σύντομη επεξήγηση για τα Διόκλεια:
«…και εσείς Μεγαρείς, στην πόλη Νίσαιαν, εμπειρογνωμόνων στην κωπηλασί α, ναυτικούς αριστούχους, να είναι ευτυχής….! για με τιμά λόγω ... Διοκλής… , για φιλία αληθινή θα γιορτάσουν.»
(Θεόκριτος, Ειδύλλιο XII)
Πηγή εικόνας: http:// www.johncoulthart.com/ feuilleton/2012/07/28/ greek-games/
Τα Διοκλεία, ήταν ένας ετήσιος αθλητικός διαγωνισμός αγοριών που πραγματοποιούταν στην αρχαία πόλη των Μεγάρων προς τιμή του ήρωα Διοκλή. Ο William Smith έγραψε ένα λεξικό των ελληνικών και ρωμαϊκών αρχαίων αγωνισμάτων(1882), κι οπού εκεί δίνει μια σύντομη επεξήγηση για τα Διόκλεια:
«…και εσείς Μεγαρείς, στην πόλη Νίσαιαν, εμπειρογνωμόνων στην κωπηλασί α, ναυτικούς αριστούχους, να είναι ευτυχής….! για με τιμά λόγω ... Διοκλής… , για φιλία αληθινή θα γιορτάσουν.»
(Θεόκριτος, Ειδύλλιο XII)
Πηγή εικόνας: http://
Διοκλής ήταν ήρωας των Μεγαρέων (ο μύθος θέλει να
σκοτώνετε σε μάχη θυσιάζοντας την ζωή του για τον φίλο του). Τόσο πολύ
σέβονταν τη μνήμη του οι Μεγαρείς, ώστε επικαλούνταν το όνομά του όταν ήθελαν
να δώσουν κύρος στα λεγόμενά τους.
Ωστόσο, ο ομηρικός ύμνος στη Δήμητρα (153, 474) τον
συγκαταλέγει ανάμεσα στους 4 ή 6 βασιλιάδες της Ελευσίνας (και όχι των Μεγάρων). Μεταγενέστεροι
συγγραφείς αναφέρουν τον Διοκλή ως άρχοντα της Ελευσίνας μεν, που καταγόταν όμως
από τα Μέγαρα, και εκδιώχθηκε από τον Θησέα όταν ο τελευταίος πήγε να καταλάβει την Ελευσίνα και
σκότωσε τον Σκύρωνα.
Οι Μεγαρείς θέσπισαν τα Διόκλεια προς τιμή
του μυθικού ήρωα Διοκλή, ήταν αθλητικοί αγώνες που γίνονταν στα Μέγαρα κατά την αρχή κάθε άνοιξης. Την ημέρα των αγώνων,
εκτός των αθλητικών γεγονότων, οι νέοι της πόλεως συναγωνίζονταν γύρω από τον
τάφο του Διοκλή ποιος θα δώσει το γλυκύτερο φιλί,
και "ο καταφιλήσας αυτών ήδιστα" στεφόταν νικητής ()
Πηγή:
Σχόλια εις Θεόκριτον, ΙΒ΄ 27 κ.ε.
Νέα Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια (Χάρη Πάτση), τόμος 11,
σελ. 211.
William Smith. Λεξικό των ελληνικών και ρωμαϊκών αρχαίων
αγωνισμάτων. 1882
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου